Projekt
KPI - kluczowe wskaźniki efektywności stanowisk
Cel / Charakterystyka
KPI (Key Performance Indicators) to inaczej kluczowe wskaźniki efektywności stanowisk danej organizacji używane w procesie pomiaru realizacji jej celów. Cele wdrożenia KPI:
- Diagnoza i ocena (pomiar) postępów w realizacji założonych celów
- Możliwość korekty wybranych elementów, by cele mogły zostać zrealizowane
- Podniesienie efektywności działań w poszczególnych obszarach działalności
- Monitorowanie spełnienia oczekiwań i wymagań klientów
- Motywowanie pracowników do identyfikowania się z organizacją oraz rzetelnego wykonywania obowiązków służbowych
- Prowadzenie audytów wewnętrznych i przeglądów przez kierownictwo w celu potwierdzenia prawidłowego funkcjonowania oraz doskonalenia systemu zarządzania
- Wprowadzanie usprawnień w poszczególnych obszarach funkcjonalnych
- Optymalizacja procesów i racjonalne wykorzystanie zasobów (ludzkich, finansowych, organizacyjnych).
Efekt
Analiza organizacji i zakresów zadań daje możliwość określenia wskaźników w następujących kategoriach:
- wskaźników ilościowych, które mogą być przedstawione jako liczby,
- wskaźników „praktycznych”, które współpracują z istniejącymi procesami firmy,
- wskaźników kierunkowych określających, czy dana organizacja robi postępy, czy wręcz przeciwnie.
Wykorzystanie
Kluczowe wskaźniki efektywności stanowisk są często wykorzystywane do mierzenia wartości trudnych do zmierzenia działań, takich jak korzyści płynące z rozwoju przywództwa, zaangażowania, usług i zadowolenia klientów oraz pracowników. KPI powinny być ściśle związane z organizacją strategii. Wyniki oceny osiąganych poziomów poszczególnych wskaźników efektywności powinny być powiązane bezpośrednio z systemem premiowania.
Sprawdź naszą pełną ofertę.